Flik 13. Bredband och kabel-tv

Bredband

Föreningen har ett gruppavtal med Telenor och bredbandsavgiften ingår i månadsavgiften. Grundhastighet som ingår i avtalet är 100/100, dvs. 100 Mbit/s för nedladdning (att ta emot information) och 100 Mbit/s för uppladdning (att skicka information). 

Om du önskar anslutning eller extra tjänster, vänligen kontakta Telenor direkt. Anslutningsavgifter och tilläggstjänster betalas direkt av medlemmen. 

Kabel-TV

Föreningen är ansluten till Tele2 och ett basutbud med tv-kanaler ingår i månadsavgiften. Det går också att streama tv-kanalerna i appen Tele2 Play, men då behöver du först registrera sig för tjänsten Tele2 Play, som finns som app till mobil, surfplatta och dator.

Om du önskar ett utökat utbud, vänligen kontakta Tele2 direkt. Kostnaden för utökat utbud betalas direkt av medlemmen.

Vid problem med bredband eller kabel-TV

Vid problem med bredbandet eller kabel-TV, följ instruktionerna från respektive leverantör. Ett bra tips är att först kolla med grannarna. Om flera upplever samma problem kan det vara ett gemensamt fel, vilket kan spara dig från onödiga kostnader.

Se: Felanmälan

Flik 14. Sophantering